דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרויקט מדינה 

מאת    [ 03/08/2009 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 2109 פעמים ]

פרויקט מדינה / מאת : אלי סבג

אילו היו לכם 7 מליון עובדים - אנשי מכירות, שיווק , יחסי ציבור, אנשי לוגיסטיקה, מנהלים ושרשרת הפצה לכל העולם?
ואילו היו לכם כ- 2 מיליארד לקוחות שרק רוצים לקנות את המוצר שלכם... אם תשווק אותו נכון?
מה תהייה התוכנית השיווקית שלכם? מה יהיו היעדים שלכם?

אז איך משווקים את המוצר שניקרא מדינת ישראל. כן, כן - מדינת ישראל .

אני רוצה להתחיל מההנהלה הבכירה.
ההנהלה שלנו (להלן- ראש הממשלה והשרים) צריכים לדעת כיצד ואיך להעביר מסר לעולם כולו (להלן- הלקוחות). המדינה היא המוצר והעובדים (להלן - העם), כמו בכל ארגון, סומכים על המנהלים המשווקים את אותו המוצר, שיובילו אותם להצלחת הארגון שיחזיק שנים תוך רווחיות ושגשוג .

הנהלה בכל חברה צריכה להבין כי לפני שמשווקים מוצר לעולם עושים שיווק פנימי. מציגים את המוצר, את היכולות, את התוכן ואף רצוי להתייעץ לגבי הדרכים לשיווקו עם העובדים "הפשוטים". כך, השיתוף של ההנהלה עם העובדים במידע יוצר שקיפות המובילה לנאמנות דו-כיוונית .

נחזור לפרויקט המדינה- חברי הכנסת ב"ארגון" הם תעודת הזהות של המוצר והם אלו המאפיינים את דרך שיווקו לעולם כולו. אז לפני שיוצאים עם רעיונות והצהרות רצוי להתייעץ ולשתף את העם, או לפחות את הנציגים הזוטרים יותר של ההנהגה, ברעיונות אלו. אם כולנו נדע את המצע לכל רעיון, חוק, או החלטה גם אנחנו נוכל לשווק את הרעיון טוב יותר.

בחברה בריאה, ניהול משאבי אנוש נכון הוא תגמול העובדים - הצבת אתגרים מקצועיים, הכרזה על מסלולי ניהול וקידום לכל עובד המתאים לכך ועוד... רק אם המנגנון העצום הזה יעבוד נכון, אנחנו - העובדים (העם), נוכל לספק את המוצר המוגמר הטוב ביותר ללקוחות העולם כולו וכתוצאה מכך המוצר יימכר לכולם, מיתוגו יתפוס נפח בתודעה הרחבה וכל החלטה שתתקבל תיראה לכולם יותר הגיונית ונכונה.

אם לרגע אני יוצא מהציניות אני חושב שיש לנו את הכלים הנכונים. העם הישראלי יודע לשווק את עצמו היטב, הריי יש לנו ניסיון של כמה אלפי שנים... הנציגים שלנו לא מתחלפים אלא רק משנים כיסאות והניסיון שלהם... נו, כנראה הוא שווה משהו. מה שחסר פה הוא ידע מקצועי, יועצים נכונים, תוכנית שיווקית טובה והחשוב מכולם ש י ת ו ף העם. כך, גם אנחנו נוכל לדעת איך מתי ולמה להמליץ על מדינה שבסופו של דבר היא ארץ זבת חלב ודבש.

אלי סבג ,
תואר שני למנהלים (EMBA) במנהל עסקים של המכללה למנהל .
תואר שני (EMS) מה- City University of NY
עובד כ 9 שנים בהייטק , כיום מנהל שיווק ומכירות ארצי בחברה אמריקאית .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב